onsdag 26 september 2007

Fan, fan, fan....

Harry var magssjuk i natt. Det var ju f-n bara det! Men nu är det full fart på honom, ingen nöd där.
Men det största f-n är varför jag alltid ska vara världssamvetet personifierat, uppriktighetens väktare, alla andras beskyddare. Men jag då? När ska jag få krypa ut ur mitt råttbo för lite egna förnöjsamheter? Ikväll är det tjejmiddag, med 100% säkert god mat och trevliga vänner, något som jag sett fram emot BIG TIME! Men jag ringde så klart upp och sa att Harry varit sjuk och att det ju därför är högst troligt att även jag är en vandrande smittohärd. Alltså ingen mysmiddag för mig ikväll...Jag får i stället äta äcklig varmkorv och degiga pommes frites här hemma. FAN!

1 kommentar:

Anonym sa...

Magsjuka smittar inte innan den bryter ut. Däremot kan man, i värsta fall, vara smittbärare ett par dagar efteråt. Det är vad jag fått lära mig och det tror jag på.